Profile zawodowe
Pragniemy zaproponować naszym najmłodszym widzom niezwykłe przedstawienie z pogranicza jawy i snu. Dorośli powracają do czasów cudownego dzieciństwa, pełnego tajemnic, magii i miłości. Rodzic razem z dziećmi przy dźwiękach muzyki Piotra Czajkowskiego skomponowanej do baletu „Dziadek do orzechów” udają się w podróż do krainy wyobraźni małej Klary, jej siostry Anny, oraz tajemniczego Dziadka do orzechów. Spotkają tam postaci tak niezwykłe jak Pirlipatka, Mysibaba, oraz Droselmajera, który wyczarowuje najpiękniejsze zabawki. Bajka zrealizowana jest w planie żywym z aktorami, oraz planie lalkowym z wykorzystaniem miniatury dawnej scenki marionetkowej. Taka forma teatralna była bardzo popularna w XVIII i XIX wieku na dworach królewskich i domach arystokracji. Na spotkaniu uczestnicy poznają specyfikę teatru marionetek płaskich, animowanych od góry przez aktorów. Uczestnicy pod kierunkiem aktorek sami przygotowują swoje projekty lalek i realizują krótkie scenki teatralne na scence marionetkowej. Poznajemy magię dawnych spotkań w salonach artystycznych, gdzie słuchacze czytając literaturę tworzyli wizje przyszłych spektakli teatralnych. Zajęciom towarzyszy wspaniała muzyka Piotra Czajkowskiego. Spotkanie dla dzieci od 4 lat
Słowo, wyobraźnia, lalka(art-doll) i fotografia. Bajkowa wycieczka z przewodnikiem po wystawie lalek i fotografii. Dzieci w zabawie słowem, poznają 10 bajek H.Ch. Andersena. Poznają tajniki i wykonanie animacji teatru Andersena, odkrywają tajemnice budowania nastroju poprzez, słowa i muzyke.Rekwizyty teatralne pobudzają wyobraźnię i pozwalają dzieciom aktywnie uczestniczyć w ogrywanych scenach baśni H. Ch. Andersena. Dzieci współtworzą wraz z aktorkami poszczególne sceny, nadając im kształt i wyraz artystyczny oraz uczą się bawić się poprzez sztukę.Na podstawie tekstów H.Ch. Andersena z udziałem artystycznych lalek Ani Polarusz i interpretacją aktorską Aliny Więckiewicz.Nawiązując do etykiety dworskiej wraz z dziećmi szukamy odpowiedzi na to, jakie wymagania stawiano dawniej przed księżniczkami, jak wyglądała ich edukacja, jak się ubierały. Co odróżniało prawdziwą księżniczkę od tej nieprawdziwej? Dzieci szybko znajdują wzorce w literaturze i na tej podstawie budują wizerunek swojej księżniczki. Odegrana Baśń „O księżniczce na ziarnku grochu” pozwala przenieść się w świat rytuałów dworskich. Dzieci poznają zasady ukłonów dworskich, razem z rodzicami tworzą orszak dworski, aby wspólnie zrealizować postać własnej, wyobrażonej księżniczki. Kufer ze strojami teatralnymi okazuje się bardzo pomocny w wymyślaniu wspaniałych pałacowych strojów. Dziewczynki szybko stają się pięknymi księżniczkami. Wspólne rysunki małych dam, połączone z ukłonami dworskimi wieńczą zabawę. Spotkanie dla dzieci od 6 lat
Według baśni japońskich Kazuko Adachi „Szata żurawich piór”. Z udziałem unikatowych lalek porcelanowych autorstwa Ani Polarusz oraz interpretacją aktorską Aliny Więckiewicz. Magiczną atmosferę Kraju Kwitnącej Wiśni dopełnia oryginalna muzyka japońska i przepiękne paradne kimona japońskie. Widzowie poznają tajniki noszenia kimona, odkrywamy tajemnicę stroju oraz niezbędnych dodatków takich jak wachlarze i parasole. Kimona artystyczne nawiązują do unikatowych lalek porcelanowych, również ubranych w kimona. Odkrywamy tajniki animacji lalki porcelanowej, jej budowę i kruchość porcelany. Dzieci wraz z rodzicami własnoręcznie wykonują w technice orgiami własne wachlarze, projektują zdobienie wachlarzy. Prezentacja kimona przenosi nas w świat delikatnych Japonek, dzieci poznają sposób poruszania się kobiet w kimonie. Mogą porównać sposób chodzenia lalki i aktora, Animacja aktorska przenosi widzów w krainę wyobraźni, pokaz kimona rozszerza wiedzę o innych kulturach. Japoński ukłon wieńczy spotkanie w rytm dźwięków japońskiej muzyki. W spotkaniach z książką udział biorą : Ani Polarusz (ani-rusz): reżyser, scenograf i aktorka Alina Więckiewicz: scenograf i aktorka spotkanie trwa: 60 min.
„Interaktywne spotkania z Książką” Opracowany program składa się z trzech propozycji tematycznych, każda z nich stanowi integralną całość. Każde ze spotkań nawiązuje do różnych autorów tekstów literackich. Pragniemy odsłonić przed widzami kulisy powstawania spektaklu teatralnego. Pokazujemy przenikanie się różnych dziedzin sztuki takich jak literatura, dramat, plastyka, muzyka i kompozycja. Dzieci poprzez zabawę poznają słowa związane z tworzeniem teatru, takie jak: scenografia, lalka, kostiumy, wyobraźnia, inscenizacja itp. Przedstawiamy drogę jaką przechodzi tekst literacki od koncepcji, poprzez projekty scenograficzne, budowanie nastroju przez odpowiedni dobór muzyki, realizację i budowę lalek teatralnych, aż do gotowego spektaklu teatralnego. Naszym celem jest obudzić w młodym widzu ciekawość literatury. Przede wszystkim pokazujemy w jaki sposób wspólnie z dorosłymi spędzać czas z dala od telewizora, ale blisko książek i twórców. Ponadto dzieci czynnie uczestniczą w zajęciach; same ilustrują opowiadane bajki i baśnie, projektują swoje lalki, oraz uczą się razem z rodzicami wspólnie realizować projekt. Propozycja dla dzieci od 3 lat – 6 lat
©SKENE Agencja aktorska, 2020. Wykonanie mindworks.pl